Ansvarig bridgelärare och kontaktperson
Pelle Sjöberg
Mobil: 070-2586165 (10.00-12.00 vardagar)
Mail: peresjoberg1@gmail.com

Bridgens hus
Adress: - JA Wettergrens Gata 5,

421 30 Västra Frölunda, Sverige

Parkering och lokaltrafik

Det finns ett subventionerat årskort (kalenderår) att köpa för alla kursdeltagare. Det kostar 200 kr och gäller för parkeringen precis utanför lokalen och för vissa platser vid Högsbo skjutbana. Parkeringsmöjligheterna är dock begränsade under dagtid, så samåk gärna! Under kvällstid räcker parkeringarna åt alla!

Väljer du att åka kollektivt så stannar många bussar och spårvagnar vid Marklandsgatan. Därifrån har man en dryg km att promenera. 82an och 758an stannar ca 100m från lokalen. 95an stannar vid Tvärhandsgatan ca 600m från lokalen.

Arnes Bridgeskola

Arne Larson startade Arnes bridgeskola 1996 och utarbetade tillsammans med Anders Brunzell ett material som vi använder än idag. Arne och Anders är båda Europamästare, vilket säkerställer att vårt material har högsta kvalitet.
Den 1 juni 2024 tog Göteborgs bridgeförbund (GBF) över verksamheten och tackade Arne för ett fantastiskt jobb i bridgens tjänst! (en text från Arne finns sist på denna sida)

Pelle Sjöberg (Pelles Bridgeskola AB) driver numera bridgeskolan under GBF:s ägandeskap.  Pelle har spelat bridge på hög nivå i hela sitt vuxna liv och lärt ut Bridge i två år. Han har även över 30 års erfarenhet av att vara lärare inom skolans värld.

Pelle har två medhjälpare- Kjell Berndtsson och Per Östlund-Mitchell. Båda med mycket stor erfarenhet av Bridge på hög nivå och båda har också tidigare arbetat som bridgelärare.

Arnes bridgeskolas mål är att sprida glädjen som finns i att spela bridge till nya och befintliga utövare. Vare sig om du är helt färsk eller om du är ute efter att slipa på ditt tävlingsspel så har Arnes bridgeskola något för dig.

Några ord från Arne

Efter 28 år lämnar jag kursverksamheten (ryggproblem) och vill tacka ALLA medhjälpare under resans gång! Ett särskilt tack till Anders Brunzell som betytt så mycket och varit som min högra hand i 24 år. Han var med och skapade vårt pedagogiska kursmaterial och har stöttat många elever på deras väg till att bli bridgespelare, alltid med hjälp av sin goda känsla för humor!
Jag vill också tacka alla trevliga kursdeltagare som gett mig så mycket glädje! Utan Er hade vi inte haft vår fina Bridgeskola som allt fler nu återigen börja söka sig till efter covidtidens dystra skugga.

Den första juni tar GBF över Bridgeskolan och Pelle Sjöberg, som på ett mycket kompetent sätt har hållit i kurser under ett par år, kommer att driva den. Jag känner att jag lämnar skolan i trygga händer!
ALLT GOTT TILL ER ALLA!
Arne
(kommer dock att fortsätta med mina bridgeresor)